עשרה דברים שאפשר למצוא בגוגל אנליטיקס – וכדאי לבדוק באופן קבוע

גוגל אנליטיקס הוא מכרה זהב של מידע עסקי המותאם בדיוק לתחום הפעילות של החברה. חברות רבות אינן עושות בו שימוש – הוא אינו מותקן על האתר ובמקרים רבים בהם הוא מותקן, הנתונים לא נבדקים באופן תדיר.

אפשר ללכת לאיבוד בסבך הדוחות שהמערכת מסוגלת להפיק ולחולל והיא דורשת העמקה והקדשת זמן ניכר אם רוצים להפיק ממנה את המיטב (אבל בשביל זה יש אותנו). יחד עם זאת, ישנם כמה דברים שגוגל אנליטיקס מספר לכם ושכדאי לבדוק מידי פעם

1. הדפים הנצפים ביותר: ברוב מוחלט של המקרים, דף הבית יהיה הדף הגורר את כמות הכניסות הגבוהה ביותר. אך ישנה חשיבות לסדר הצפייה בדפים אחרים גם כן, במיוחד כשמדובר בדפי מוצר או שירות, וכאשר מדובר בדפים הקוראים לפעולה, כגון דף יצירת קשר. חברה המפרסמת מגוון רחב של מוצרים תוכל ללמוד למשל מהם המוצרים הנצפים ביותר שלה. תמיד יש הפתעות כשבוחנים לעומק את הרשימה.

2. זמן שהייה: גוגל אנליטיקס מאפשרת לכם ללמוד כמה זמן בממוצע שהו המבקרים באתר או בדפים נבחרים. זמן שהייה הוא אחד המדדים המצביעים על רמת העניין שהביעו המבקרים באתר. מבקר מתעניין הוא מבקר שאינו ממהר ללכת ולהיפך – מי שמשתעמם ייצא במהרה מהאתר.

3. Bounce Rate – מבקר אקראי שחיפש את המילה Greenhouse בגוגל מתוך כוונה ללמוד על חממות והגיע לאתר של עמותה העוסקת בצמצום גזי חממה יעזוב מבלי שעבר לדפים אחרים בכדי להעמיק בסוגיה. כניסה לדף אחד ויציאה ממנו מבלי לעבור ולבקר בדפים אחרים משולה למבקר תועה בחנות שנכנס לחנות יוקרה בכדי לקנות מכנסי עבודה. הוא יעשה סיבוב פרסה מהיר ויתעלם מהמוכרנים העטים עליו. Bounce Rate גבוה פירושו אחד משני דברים – או שילוב של השניים: אתר לא משכנע ולא מעניין המבריח לקוחות פוטנציאליים טובים, או אתר שלא מצליח למשוך את קהל היעד הטבעי, כתוצאה מסיבות שונות שהנפוצה שבהן היא דואליות בשפה (חממות וגזי חממה למשל). כך או אחרת, Bounce Rate גבוה הוא בעיה הדורשת טיפול ביד מקצועית. קחו כלל אצבע שבוודאי אינו יכול להתאים תמיד: אם הנתון באתר גבוה מ- 60%, אתם בבעיה קשה, אם הוא גבוה מ- 45% – יש מקום לשיפור גדול, אם הוא גבוה מ- 30% אך נמוך מ- 40% אתם במקום טוב יחסית ושיפור הנתונים ידרוש טיפול מקצועי וניהול תוכן מתמיד.

4. פריסה גיאוגרפית – גוגל אנליטיקס מאפשר לכם להבין את המקור הגיאוגרפי של המבקרים באתר. הדבר חשוב ביותר באתרים הנסמכים על מבקרים מחו"ל. ישראל קטנה וביקור שיופיע כ- Tel Aviv עשוי לנבוע מיישובי לוויין אחרים, אבל עדיין אפשר ללמוד מכך על הפריסה בגושים גדולים.

5. מקורות התנועה לאתר – מהיכן מגיעים המבקרים? מנועי חיפוש? אתרים מפנים? תנועה ישירה? קמפיין פרסום? לחיצה על לינק המופיע בפיד?

6. השוואות – גוגל אנליטיקס מאפשר לכם להשוות תקופות שונות בחתכים שונים. כך ניתן להעריך אפקטיביות של הטיפול באתר, להשוות בין חודשים חולפים או בין אותה תקופה בשנים שונות. אלמנטרי.

7. גלישה מסלולארי – עם העלייה בחשיבות של התאמת אתרים לגלישה סלולארית עולה גם החשיבות של ניטור גולשים אלו. מגיע שלב שבו חייבים להתאים את האתר לגלישה סלולארית. גוגל אנליטיקס מאפשר לכם לקבל מספרים מדויקים באשר לאחוז הגולשים באתר באמצעות מכשירי סלולר.

8. סוגי דפדפנים – אם האתר שלכם לא נראה טוב בכרום/אקספלורר/פיירפוקס כדאי שתתעדכנו כמה גולשים אתם מפסידים. גוגל אנליטיקס מאפשר לכם להבין את המשקל של כל אחד מהדפדפנים (כמו גם מערכות הפעלה ומהירות גלישה).

9. ספקי שירות – פיקנטי, אבל לא תמיד עובד. עשיתם פגישה עם לקוח גדול ואתם רוצים לבדוק אם נכנס לכם לאתר? החלת פילטר Service Provider תראה לכם מהם ספקי האינטרנט מהם באה התנועה. חברות רבות מזוהות כך בשמן (למשל, ביקור באתר האינטרנט ממוסדות אקדמיים יסגיר אותם בשמם). תוכלו תמיד לנסות להצליב עם העיר (פילטר City) ולנסות להבין מי נכנס, לאן הלך, כמה זמן ביקר ועוד.

10. חיפוש ממותג אל מול חיפוש לא ממותג – הבנת סוגי החיפוש היא צורך בסיסי כשמדובר בקידום האתר. אם נניח קוראים לעסק שלכם "יוסי אשכוליות אדומות", אזי כל חיפוש שיכלול אלמנטים מובהקים של שם המותג ייחשב כחיפוש ממותג או Branded Search. הבנת נפח החיפוש מסוג זה חשובה להבנת מידת החשיפה של המותג שלכם, מידת ההיכרות של הצרכנים והאפקטיביות של מסע יחסי ציבור אם אתם מבצעים כזה. אך היא אינה חשובה להבנת מאמצי קידום האתר. זאת משום שגוגל לא זקוק ליותר מידי עזרה בכדי להביא גולשים אליכם במידה והקישו את שם המותג בהנחה שיש לו ייחוד. חיפוש לא ממותג הוא חיפוש שתכליתו הבאת גולשים שחיפשו מידע, ידע, פיתרון או בעיה, מוצר או שירות וזאת מבלי לעשות שימוש בשם המותג שלכם. גולש שחיפש "אשכוליות למאכל" בגוגל הוא גולש שביצע חיפוש מבלי שכיוון להגיע לאתר של "יוסי אשכוליות אדומות" אלא בסך הכל ביקש למצוא אשכוליות לרכישה. חיפוש כזה מבקש להגדיל את החשיפה, נתח השוק והמאגר הפוטנציאלי של לקוחות בכוח. בצורה פשטנית נכון לקבוע שככל שנפח התנועה המזוהה כחיפוש לא ממותג (Non Branded Search) יהיה גדול ומשמעותי יותר כך פירושו של דבר שמאמצי הקידום של האתר עולים יפה יותר. הבחנה בין חיפושים אלו אפשרית באמצעות יצירת Custom Report והחלת פילטרים. היא דורשת ידע מעמיק יותר בתוכנה. יש לכם שאלות? פנו אלינו, נשמח לעזור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *