לינקדאין – להפיק ממנה יותר

[SlideDeck2 id=1852]

אפשר וצריך להתייחס ללינקדאין כמכפיל כוח של הנוכחות של החברה או הארגון שלכם באינטרנט. מאות מליוני אנשים נמצאים בלינקדאין, ולכולם מטרות עסקיות ומקצועיות דומות. לינקדאין אינה יכולה לעשות את כל העבודה, אבל היא חלק חשוב במארג שיוצר נוכחות אפקטיבית לארגון שלכם ברשת. הנה כמה צעדים פשוטים שכל אחד יכול וצריך ליישם ובסופם גם נראה כיצד ניתן לעקוב אחר המאמצים שלכם בלינקדאין ולהעריך את מידת האפקטיביות שלהם במבחן התוצאה.

שימוש טוב יותר בלינקדאין – ארבעה צעדים ראשונים

1. הוסיפו תמונה – תמונה מגדילה את האמינות של הפרופיל ומעודדת אנשים ליצור עמכם קשר.
2. נצלו את האפשרות להכניס לינקים – לינקדאין הוא גם מקור תנועה לאתר שלכם, לדפי פייסבוק או לבלוג. ניתן לשלב בפרופיל עד שלושה לינקים – נצלו אותם ובדקו שהם פועלים היטב.
3. פתחו וטפחו דף חברה – דף חברה הוא דרך מצוינת להעלות את הסיכויים לקבלת לידים באמצעות לינקדאין. דף חברה נכון יפרט את השירותים והמוצרים שלכם ויאפשר לכם למשוך עניין לא רק באמצעות האתר אלא גם באמצעות הרשת המקצועית שבה חברים כמעט 200,000,000 איש. בהמשך ניתן לקבל/לבקש מלקוחות שלכם לכתוב המלצות ספציפיות עבור מוצר או שירות מסוים. העובדה שלינקדאין מציגה פרופילים אמיתיים של אנשים בשמותיהם, שיוכם הארגוני ולעתים קרובות עם תמונה שלכם מקנה להמלצות מסוג זה אמינות שאינה מתאפשרת במדיומים אחרים.
4. בדקו מהי הנוכחות הארגונית שלכם בלינקדאין? מהו אחוז העובדים בחברה להם קיים פרופיל, וכמה מאלו המנהלים פרופיל בלינקדאין אכן עושים בו שימוש – למשל:

  • a. מקיימים רשת קשרים מקצועית רלוונטית?
  • b. מחוברים לחברה האם (הדבר נעשה באופן אוטומאטי כל עוד שם החברה מאוית נכון).
  • c. מפנים לנכסי האינטרנט של החברה – אתר, בלוג, דפים ברשתות חברתיות.

5. המרה: כולנו בסופו של דבר רוצים שעניין יהפוך לפעולה משמעותית. אך בכדי שתהיה פעולה, חייב להיות עניין. כמו במקרים אחרים, ניתן לבחון לאורך זמן את העניין הנובע ממקור כזה או אחר – במקרה זה – לינקדאין. גוגל אנליטיקס מאפשר לבצע ניתוח מעמיק של מקורות התנועה לאתר. אם נחתוך הפניות לפי מקורות, נוכל לבודד מהי רמת העניין של גולשים המגיעים דרך הלינקים הקיימים בפרופיל האישי ובפרופיל החברה שלנו, ומה הם עשו באתר שלנו. בדוגמא הבאה ניתן לראות את הכניסות מלינקדאין לאתר נתון לאורך תקופה. ניתן לראות מאיזה קישור בלינקדאין הגיעו אל האתר, מהי רמת העניין (מספר הדפים באתר, זמן הביקור, אחוז הנטישה וכד'). אם מצליבים את הנתונים עם פעולות שאנו עושים – קמפיין, עבודה על דף החברה או על פרופילים אישיים של עובדיה, ניתן לנסות ולהעריך את מידת האפקטיביות של המאמצים האלה. בדוגמא שלהלן, ניכר הבדל בין הכניסות התכופות יחסית בתקופה האחרונה להעדר כניסות כמעט מוחלט במחצית הראשונה של תקופת הזמן הנמדדת – זאת הודות לפיתוח דף חברה עם קישורים והמלצות. בשקף הבא ניתן לראות כיצד נראה מהלך הביקור של המבקרים שמקורם בלינדקאין.

יש לכם רעיונות ושיטות משלכם? ספרו לנו בתגובות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *