עיצוב דפים בעלי אופי שונה בוורדפרס

וורדפרס שואבת את אופן עיצוב הדפים מקבצי התבנית (template.php). מטבע הדברים, אתרים גדולים המבוססים על וורדפרס והמשמשים לצרכים שהם מעבר לניהול בלוג דורשים מספר תבניות עיצוב דפים שונות לדפים שונים. ישנן כמה דרכים לעשות זאת:

שימוש בתבניות הבסיס של תבנית העיצוב (theme)

כשיוצרים דף או פוסט חדש, ניתן לבחור מתוך תבניות העיצוב הקיימות (בהנחה שיש יותר מאחת) את תבנית העיצוב שתוחל על הדף. לדוגמא, אם תבנית העיצוב כוללת שתי תבניות – דף ללא sidebar ודף עם sidebar, ניתן יהיה לבחור ביניהן בקלות.

תוכן שונה ל- sidebar

באמצעות התוסף המצוין custom sidebars ניתן לאפיין את תכני ה- sidebar בכל דף בנפרד. כך למשל, ניתן לכלול בדף אחד תפריט צד, טופס וכפתורי מדיה חברתית, ובדף אחר לכלול וידג'טים הקשורים לפונקציונליות של הבלוג כגון תגובות אחרונות, פוסטים אחרונים, קטגוריות ותגיות.

תוכן שונה לווידג'טים- Widget

כידוע וורדפרס מכילה כמה אזורים למיקום וידג'טים – מעל הדף, מעל התוכן, מתחת לתוכן, בתוך ה-Footer, בעמודות הצד וכד'. אזורים אלו מסוגלים לכלול בתוכם סוגים שונים של וידג'טים וכן פונקציות שונות הנגזרות מהתוספים המותקנים באתר. כך למשל, אם התקנו תוסף המאפשר הכנסת גלריות תמונות, ניתן יהיה לכלול זאת גם בוידג'ט (לרוב, אם כי לא תמיד). לענייננו, ניתן כמובן גם לכלול גרפיקה בוידג'טים אלו באמצעות הכנסת ויגד'ט Text הקיים בוורדפרס כחלק מהתוכנה הבסיסית ומאפשר הכנסת טקסט וקוד. לאחר שהעלינו את קובץ הגרפיקה לספריית המדיה של האתר, ניתן להעתיק את הלינק ובאמצעות קוד html פשוט לגרום להצגת הגרפיקה באתר.

החלפת הרקע בדפים

ישנם תוספים המאפשרים הגדרת גרפיקת רקע שונה לסוגי דפים שונים. בדרך כלל מדובר בתוספים בתשלום אם כי תוסף better backgrounds יעשה עבודה בסיסית טובה ובחינם. תוסף טוב מאפשר הגדרת רקעים שונים לדפים על פי הגדרתם (דף הבית, דף ברירת מחדל, דף 404, דף לפי סוג הקטגוריה, התגיות וכו').

הגדרת תבנית דף חדשה

יצירת תבנית דף חדשה תאפשר גמישות רבה בהגדרת האופן שבו הדף נראה ומתנהג. לדף כזה ניתן להגדיר מראה שונה, header שונה ואף להגדיר CSS ייחודי ושונה שייחד היבטים שונים בדף.

לסיכום

וורדפרס מאפשרת גמישות רבה מאד בעיצוב דפים באמצעות יצירת מספר רב של תבניות עמודים ופוסטים ככל הנדרש. חלק מהדברים תוכלו ליישם בבלוג האישי שלכם עם קצת ניסוי וטעייה (אתם מוזמנים לפנות אלינו לקבל קצת הכוונה) וחלק מתקדם יותר ידרוש ידע באופן שבנויה וורדפרס וידע בתכנות הרלוונטי (html, php, css – תלוי בעומק השינוי).

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *