פרסום באינטרנט – מתחילים חלש, ולאט לאט מגבירים

פרסום באינטרנט הוא נגיש וזמין לכל. כל מה שצריך הוא כרטיס אשראי ויעד שאליו תנותב ההפנייה מהפרסומת ויש לכם קמפיין, נכון? אלא שמגוון האפשרויות עלול לבלבל וליצור מצב שבו כל מה שנותר מהקמפיין הוא דימום של תשלומים יומיים לגוגל, פייסבוק או כל אתר אחר המציע שטחי פרסום למרבה במחיר – והחזר על ההשקעה אין.
הפוסט הקצר ידגיש טיפ אחד בלבד, אבל חשוב מאין כמותו. התחילו חלש ומעט, והגבירו את הקצב לאחר שתבינו מהו הסוס המנצח. כפי שכבר ציינו בפתיחה, האתרים הגדולים שפרסום הוא הדרך שלהם להרוויח כסף (בעיקר גוגל) מציעים מגוון רחב של כלים לניהול תקציב פרסום, הכוללים שפע של כלים לבדיקת נתונים, בניית קמפיינים, הגבלת תקציב ומה לא. גם אם אתם מצליחים למצוא זמן, נכונות ויכולת להשתלט על המשימה הזו – אתם עלולים לגלות בתום חודש של קמפיין שהתוצאות דלות מאד, וששרפתם נתח ניכר ממה שהייתם מוכנים להשקיע. יתרה מזאת, אתם עלולים להסיק מסקנות שגויות ולאבד אמון ברלוונטיות והיכולת של קמפיין פרסום להניב לכם החזר על ההשקעה.

שפע הכלים והאפשרויות מחייבים אותנו לערוך בדיקה מקדימה וללמוד לעומק את התחום, לנסות כמה ערוצי פרסום שונים וליצור בתוכם ואריאציות שונות על אותו נושא. כמות המשתנים האפשרית היא עצומה. נציג כמה מהחשובים שבהם לאור הפירוט שהבאנו:
מחקר מקדים יכלול מחקר ביטויי חיפוש רלוונטיים לתחום, איתור וניתוח המתחרים והתחרות לרבות תמחור הקליקים, הבנת המגמות לאורך השנה ועוד.
ערוצי הפרסום השונים: האתרים המרכזיים הבאים בחשבון מציעים לרוב יותר מדרך אחת לפרסם. כך למשל ניתן לפרסם בגוגל בתוצאות החיפוש או באתרי תוכן, אפשר לפרסם מודעות בפייסבוק או לקדם סטטוסים בתשלום וכן הלאה.
לבסוף, כל פלטפורמה מציעה שפע של אפשרויות לגוון את הקמפיין ולשנותו באמצעות טיפול בגודל המודעה, בנוסח שלה, בפנייה לקהלי יעד מסוימים (חתכים דמוגרפיים, גיאוגרפיים וכדומה) ובהפנייה לדפי נחיתה שונים.
האפשרויות כאמור רבות ומבלבלות, ומחייבות ניתוח קפדני של התוצאות על בסיס קבוע (לומר את המילה יומי לא יהיה מוגזם אלא הכרחי) לצורך ביצוע תיקונים ושיפורים. התחלנו את הפוסט בהדגשת החשיבות של התחלה איטית ובשלבים. עתה ברור מדוע – סכומי הכסף שיוקצו לבדיקה צריכים להיות משמעותיים דיו כדי להניב תוצאות משמעותיות מבחינה כמותית אך לא יותר מכך. כל המטרה היא לבצע ניסוי כלים, ולהבין על בסיס הניתוח האנליטי מהי איכות הביצוע של כל אחד מערוצי הפרסום השונים ובאיזו תצורה מגיעים הביצועים לשיא. בתום כמה סבבי ניפוי, תיקון ושינוי אנחנו יכולים לצפות לקבל קמפיין מזוקק יותר ומדויק יותר. רק אז, אפשר להגביר. בהצלחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *