פרסום בגוגל אדוורדס: צעדים ראשונים

 

על מרכזיותה של גוגל בעולם האינטרנטי אין צורך להכביר במילים ומכאן הפוטנציאל הגדול להגדלת הכנסות בעזרת קמפיין פרסום בגוגל. במאמר הקצר הבא ננסה לתת מושג כללי ומספר כלים פרקטיים לשיפור סיכויי הצלחת קמפיין הפרסום בגוגל. בניית קמפיין פרסום בגוגל אדוורדס על פי העקרונות שיפורטו כאן תגביר את האפקטיביות של הקמפיין ותסייע לכם לנצל את התקציב שברשותכם באופן המיטבי.

לפני שמתחילים

לפני שרצים מהר מידי ופותחים קמפיין פרסום בגוגל, תחילה עלינו לבחור את המוצר/המוצרים אותם אנו רוצים לפרסם ולקדם וכמובן את גובה התקציב הכללי שאנו מעוניינים להשקיע בפרסומם, כך למשל אם מדובר בבית-דפוס יש למקד את הפרסום למוצרים כמו הדפסת כרטיסי ביקור או הדפסה על מגנטים לדוגמה.

מילות מפתח

במסגרת הגדרות הקמפיין שיבואו בהמשך נידרש לקבוע מספר מילות מפתח שיקושרו למודעות הפרסום שנכין וזאת כדי שכשהמשתמש בגוגל, הלא הוא הלקוח הפוטנציאלי שלנו, יקליד את מילות החיפוש הללו תופיע המודעה שלנו במסך התוצאות. מומלץ לקבוע את מילות המפתח המתאימות כבר בשלב זה וכדי לעזור לנו בבחירה בא לעזרתנו כלי מילות המפתח של גוגל עליו נרחיב במאמר נפרד, בינתיים נציין רק שמילת מפתח מוצלחת היא כזו שנפח החיפוש שלה גבוה דהיינו שגולשים רבים אכן משתמשים בה, שהתחרות עליה נמוכה עד בינונית דהיינו שכמעט ואין מסעות פרסום של אחרים שכבר עושים בה שימוש וכמובן שמילת המפתח רלוונטית ביותר למוצר וקשורה לעולם התוכן שלו.

יצירת קמפיין פרסום בגוגל אדוורדס

הגיע הרגע לגשת לגוגל אדוורדס Google AdWords וליצור את הקמפיין ע"י לחיצה על הכפתור  שבלשונית "מסעות פרסום". לאחר מתן שם לקמפיין, הגדרת מיקומים ושפות ובחירת רשתות והתקנים, נגיע לבחירת הגשת הצעות ותקציב."הצעות" מתייחס להצעת מחיר לקליק וכאן נגדיר את הסכום המקסימלי שאנו מעוניינים לשלם בעבור הקלקה אחת שהגולש הפוטנציאלי יקליק על המודעה שלנו, "תקציב" מתייחס לתקציב הכולל שאנו מקצים למסע הפרסום לפי חלוקה יומית. לדוגמה נגדיר הצעת מחיר לקליק בגובה 1 ש"ח ותקציב יומי מקסימלי של 10 ש"ח, לפיכך בחישוב חודשי עלות הקמפיין המקסימלית היא 304 ש"ח (גוגל מכפילים את הסכום היומי ב-30.4 ימים בממוצע בחודש). הסכומים שהגדרנו ישפיעו על ההחלטה של גוגל האם להציג את המודעות שלנו בדף התוצאות או להציג את המודעות של מפרסם אחר שהציע מחיר גבוה יותר על מילות המפתח שבחרנו (זוכרים שבסעיף הקודם דיברנו על מציאת מילת מפתח רלוונטית בה התחרות בינונית/נמוכה- אז זו הסיבה). למען הסר ספק- בדיוק כמו במכירה פומבית, אם הצעתנו לא זכתה והודעת הפרסום שלנו לא הופיעה לא נידרש בתשלום כלשהו, כך שתיאורטית ייתכן שאמנם הקצינו תקציב יומי של 10 ש"ח אך בפועל המודעה שלנו לא הוצגה כלל עקב הצעת מחיר לקליק נמוכה (1 ש"ח בדוגמה שלנו) ולכן תקציב הפרסום שלנו לא נוצל כלל או נוצל חלקית בלבד. מומלץ לעקוב אחר ביצועי הקמפיין לאחר שבועיים לערך ולהחליט האם יש צורך להציע מחיר לקליק גבוה יותר, או לחילופין במידה ונגלה שהתקציב היומי מנוצל באופן קבוע במלואו סימן שניצחנו בכל "המכירות הפומביות" וכנראה שנוכל להוריד קצת במחיר לקליק ועדיין להמשיך ולנצח.

הגדרות מתקדמות

כלי הפרסום של גוגל מציע לנו גם להגדיר הגדרות מתקדמות כגון תזמון המודעות לחלונות זמנים מסויימים במשך היום, מיקוד המודעות לקבוצות דמוגרפיות מסויימות- זכר/נקבה וקבוצות גיל שונות שלדעתנו מתאימות יותר לקהל היעד של הקמפיין ושל המוצרים שלנו ועוד. מומלץ לצבור ניסיון בניהול קמפיינים ורק אז להשתמש גם באפשרויות המוצעות בהגדרות מתקדמות.

קבוצת מודעות

בשלב הזה ניצור את מודעות הפרסום עצמן כפי שייראו על-ידי הגולשים. ניתן ליצור מודעות טקסט ומודעות תמונה. ביצירת מודעת תמונה יש לקחת בחשבון שהמודעה עלולה להופיע באתר מסויים או בסביבה גרפית מסויימת שאינה מתאימה לתמונה מבחינת בחירת הצבעים ותוכן התמונה ומכאן שלא תשרת את מטרתה כמודעת פרסום אפקטיבית, לעומת זאת מודעת טקסט אמנם "יבשושית" יותר אך לרוב תתאים לסביבתה הגרפית ולא תביא לדחייה/התעלמות של הצופה בדף הלא הוא הלקוח הפוטנציאלי שלנו. מודעת טקסט כוללת כותרת בצבע כחול, שתי שורות טקסט קצרות ומתחתן כתובת האתר בירוק.

טיפים ודגשים לקידום המודעה

מלבד מתן הצעת מחיר גבוהה לקליק שתביס את המתחרים ותגרום למודעה שלנו להופיע בדף התוצאות, ישנם מספר אופנים נוספים בהם אנו יכולים לקדם את המודעה שלנו ולהגדיל את אפקטיביות קמפיין הפרסום. אצל גוגל לא רק המחיר קובע אלא גם רלוונטיות המודעה לגולש ולכן אם נקיים מספר כללים פשוטים גוגל תתגמל אותנו בהתאם ולעיתים אף תעדיף את המודעה שלנו על פני מודעות של אחרים אשר הציעו מחיר לקליק גבוה משהצענו:

כדאי להקפיד שמילות החיפוש שבחרנו לקמפיין יופיעו במודעה עצמה, גוגל אף תדגיש אותן כשיופיעו בדף התוצאות וכך הסיכוי לתפוס את תשומת לב הגולש תגדל. רצוי שהמודעה תהיה ספציפית ככל האפשר ותדגיש שירות ייחודי או מבצע מיוחד שאנו מציעים. בדוגמה שלנו- בחיפוש אחר בית דפוס להדפסת כרטיסי ביקור, על איזו מודעה סביר שנלחץ?

 

טיפ נוסף הוא להכין ארבע-חמש מודעות בניסוחים שונים ולאחר שבועיים לבחון אילו מודעות השיגו נתוני הקלקה טובים יותר ולהתמיד בהן על-חשבון המודעות האחרות. מומלץ כי לחיצה על המודעה תפנה לדף אינטרנט ייעודי לקמפיין באתר היעד (דף נחיתה) ולא לדף הבית באתר, כך נגדיל את הסיכוי שהגולש ימצא במהרה את המענה למה שחיפש ולא ינטוש את האתר תוך שניות ספורות. מומלץ גם כי בדף הנחיתה ייעשה שימוש מפורש ומדוייק במילות המפתח שהגדרנו לקמפיין פרסום בגוגל וכך כשהדף ייסרק על-ידי גוגל הוא יקוטלג כדף בעל רלוונטיות גבוהה מאוד למילות המפתח.

רוצים להפקיד את הקמפיין שלכם בידיים מקצועיות?

שלוש שורות ויצאנו לדרך

2 thoughts on “פרסום בגוגל אדוורדס: צעדים ראשונים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *