אתר וורדפרס נטוורק- WordPress Network הקמת רשת אתרים על-גבי דומיין אחד

קיימת גרסה מורכבת יותר לוורדפרס המאפשרת להתקין אתר וורדפרס נטוורק- רשת של אתרים על גבי דומיין אחד בהתקנה אחת. לא ניכנס כאן לפרטים הטכניים באשר לאופן שבו זה נעשה (הסבר מפורט נמצא כאן, ואם אתם זקוקים לרשת אתרים שכזו, פנו אלינו ונשמח לסייע), אלא נעמוד על המאפיינים הייחודיים בכדי שמי מהקוראים העומד בשלב אפיון האתר יוכל לקבל מושג על כלי נוסף, רב עוצמה.

מה זה בכלל אתר וורדפרס נטוורק?

אתר וורדפרס נטוורק  WordPress Network או בשמה הקודם – WordPress Multisite (WPMU) היא למעשה התקנת וורדפרס המאפשרת לפתוח מספרי אתרי משנה בתיקיות נוספות. בגרסה הפשוטה והמוכרת ניתן כמובן לפתוח אתרים נוספים בתוך תיקיות (www.example.com/newsite) או כ- subdomains (www.newsite.example.com) אך במקרה כזה כל התקנה עומדת בפני עצמה בכל מובן ולמעשה לא ניתן לנהל את ההתקנות ממקום מרכזי אחד. התקנת תוספים נדרשת להיעשות לכל אתר בנפרד, כך גם התקנת תבניות עיצוב, הגדרת הרשאות כניסה ועוד. נדגיש כי גרסת וורדפרס נטוורק מתנהגת כהתקנה יחידה ובה אתרי המשנה הם וירטואליים – כלומר אין להם תיקיות וורדפרס מוכרות אלא רק תיקיות להעלאת קבצי מדיה וכדומה.

הייחוד – שליטה מרכזית

ייחודו של אתר וורדפרס נטוורק הוא היכולת לשלוט באופן מרכזי על מספר אתרים או אתרי משנה המותקנים על גבי אותו דומיין בקלות. ניתן להתקין את אתרי המשנה באותו האופן – בתיקיות או בסאבדומיינים בהתאם לבחריתכם. הדשבורד הראשי של המערכת נקרא Network Dashboard והוא מציג במבט על את מאפייני הרשת, האתרים הפעילים, תבניות העיצוב הזמינות והתוספים הזמינים.
התקנת התבניות והתוספים נעשית מתוך לוח הבקרה של הרשת כמו גם שליטה בהגדרות נוספות כגון נפח האחסון לכל אתר, הגבלת גודל הקבצים להעלאה וכדומה. מלוח בקרה זה ניתן לפתוח אתרי משנה ככל הנדרש ולהגיע אליהם. השימוש בתוספים ותבניות העיצוב נעשה מתוך אתרי המשנה הגם שאין להם את האפשרות להתקין רכיבים אלו, והם תלויים למעשה במנהל המערכת.

היתרונות

א. חיסכון בזמן: אם אתם צריכם להתקין שני אתרים לפחות על גבי אותו הדומיין המבוססים על וורדפרס, רוב הסיכויים שאתר וורדפרס נטוורק מתאים לכם. הוא יחסוך לכם זמן ניכר על ידי כך שיימנע מכם הצורך להתקין תוספים מספר פעמים ויקל על הניווט בין האתרים השונים. בנוסף, אתר וורדפרס נטוורק פועל על מסד נתונים אחד בלבד, בעוד שהתקנות מרובות דורשות מסד נתונים לכל התקנה. כך למשל, בעת ביצוע עדכוני תוכנה, תידרשו לעשות זאת פעם אחת בלבד.
ב. גמישות בעיצוב: תוכלו לתת לכל אתר תבנית עיצוב משל עצמו בלא כל תלות הדדית. לא מדובר בתבניות דף שונות (אותן הזכרנו בפוסט הדן בדרכים השונות לגוון את האופן שבו וורדפרס נראית) אלא בתבניות נפרדות, שונות בתכלית זו מזו.
ג. גמישות בפתיחת אתרי משנה: פתיחת אתרי משנה נעשית מתוך לוח הבקרה (ולא מהשרת) במספר צעדים קלים ופשוטים.
ד. גמישות בניהול המשתמשים: משתמשים יכולים לקבל הרשאות שונות לבלוגים שונים. כך למשל, משתמש יכול להיות עורך בבלוג אחד, ומשתמש רשום נטול יכולות עריכה בבלוג אחר.
ה. גמישות בניהול התוכן: באמצעות תוספים מסוימים, ניתן להציג נושאים באופן חוצה אתרים. כך למשל ניתן לתת ביטוי ונוכחות לקטגוריות הקיימות בבלוג משנה בדף ראשי של האתר הראשי.

למי זה מתאים?

אתר וורדפרס נטוורק אינו נדרש כאשר מדובר בבלוג חד-נושאי או כאשר וורדפרס משמשת עבור אתר המתאפיין באחידות נושאית/עיצובית גבוהה, אפילו אם מדובר באתר גדול ורב תוכן. אולם אתר שכזה עשוי להיות רב ערך במקרים הבאים ובמקרים דומים להם:
א. עבור בלוג או עיתון אינטרנט מבוסס וורדפרס המורכב ממגוון של נושאים ובו כותבים מגוון כתבים. אתר כזה ממילא דורש התאמה המבוססת על אפיון מפורט ותכנון מדוקדק. הקמתו כאתר וורדפרס נטוורק WordPress Network תסייע בהקניית הגמישות הנדרשת במקרה כזה.
ב. עבור חברה הפעילה במגוון נושאים ומבקשת להקדיש תתי אתרים לכל נושא.
ג. עבור מוסדות אקדמיים – הקמת אתר וורדפרס נטוורק תאפשר בידול וניהול קלים עבור כל יחידה אקדמית. אגב, אוניברסיטאות רבות בארה"ב מבססות את האתר שלהן על מערכת וורדפרס.

לסיכום

הקמת אתר וורדפרס נטוורק מקנה גמישות רבה למנהלי האתר במגוון ממדים, חוסכת בזמן ומפשטת את השליטה והניהול של האתר על כל זרועותיו.

צריכים סיוע? צרו עמנו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *