Live Blogging מכנס MC Forum

08:30 – אנחנו בכנס MC Forum  בחוות רונית.  כמה דברים שעולים בראש בכל הקשור לחיבור בין העולם הפיזי ומה שקורה בו לעולם הדיגיטלי. תערוכות אומרות טונות של ברושורים, ללכת לדפוס, לעצב, להדפיס, לאסוף חומר, לחלק. איך יודעים שכל זה משתלם? למרות שאנחנו די מתכחשים לנושא הפרינט באופן כללי, העובדה שאנחנו הולכים לתערוכה אילצה אותנו לחשוב – האם אנחנו הולכים להדפיס? התרגלנו שכל כניסה לאתר מתועדת בגוגל אנליטיקס ומאפשרת לנו ללמוד על קהל היעד שלנו ועל האופן שבו אנחנו נתפסים בעיניו. התרגלנו לעובדה שאפשר לנהל תהליכים ארוכים של אופטימיזציה לתוכן, למבנה, לעיצוב ועוד בכדי להשיג את שיעור המעורבות הגבוה ביותר, בכדי להעלות את אחוז ההמרה, להוריד את אחוזי הנטישה ולהגביר את תנועת הגולשים לאתר ומיקומו במנועי  החיפוש.

אבל מה עושים עם פרינט? מולנו מציגה חברה לתחום הכנסים שהכניסה קוד סריקה – Quick Response Code – לקוביית הלוגו שלה, ולידינו נמצא אביגדור מחברת Bluestone שמציעה גשר בין עולם הפרינט לעולם הדיגיטלי ומאפשרת איסוף, ניתוח, והפצה של תכנים מודפסים שנאספים (מצד המבקר) ונמסרים (מצד המציג) – הכל באופן דיגיטלי. האפליקציה מתאימה (כמובן) גם לסביבת סמרטפון ומאפשרת גם ניתוח אנליטי מפורט. מעניין, אנחנו מנסים את האפליקציה בכנס ונכתוב יותר כשנדע על בשרנו יותר.

בסופו של דבר (ולאחר הרבה דיונים סוערים בתוכנו…) החלטנו להדפיס, אלא מה. לאחר שאיה, הגרפיקאית הצליחה להוריד אותנו בעמל רב מהרעיונות החתרניים (אנטי ברושור- מניפסט מודפס שמסביר מדוע הכל צריך להיות דיגיטלי) התיישבנו לכתוב טקסטים, לבחור נייר, להחליט על עיצוב. כרגיל אצלנו, הכל באוהאוס, לבן, מינימליסטי ונקי. בראייה לאחור אפשר לומר שניסינו להקפיד על שני עקרונות מנחים בדפוס: הראשון, לעורר עניין במסורת חשיפת טפח והזמנה לגלות את הטפחיים בפגישה פנים אל פנים העוברת דרך שיטוט יסודי באתר החדש. השנייה – יצירת גשר חם וברור מהפרינט לדיגיטלי. איך? ובכן הדבר השני שהמושג "תערוכה" מעורר בדמיון הוא המתנות…. Givaway. ביקור בתערוכה ממוצעת מוציא אותך עם צבעי מאכל בכמות שנתית בגוף (מהסוכריות), עטים, פותחי מכתבים, מחזיקי מפתחות עליהם תלוי הפריט המתיישן במהירות – דיסק און קי. החלטנו לתת משהו אחר שלשלם שינוי ימלא את מטרתו: להיטיב עם הלקוח הפוטנציאלי בכדי שיהפוך ללקוח אמיתי (וייטיב איתנו).

איך? הדפסנו גלויה בצורת טופס יצירת קשר אינטרנטי המזמין את החברות למלא פרטים. בשנה הקרובה נבחר כעשר חברות (או יותר אם נוכל) שתזכנה במיני מחקר אינטרנטי חינם. על הגלויה לינק לדף באתר שבו אותו הטופס עם אותו הטקסט, רק דיגיטלי. המבקרים יכולים לבחור אם לגשת לאתר או למלא ידנית ולהשאיר אצלנו – וכך יצרנו זיקה ישירה בין אותו Giveaway לבין רצוננו הלא מוכחש לקבל לקוחות. אפשר למדוד את זה, אפשר לנתח וללמוד להבא מה צריך לשפר, למרות שהשתמשנו בפרינט.

חזרה לגוגל אנליטיקס ולתערוכה. המרחב מרושת ברשת פתוחה, רווי במחשבים, סמרטפונים והלינקים שפזורים בכל מקום הם טריגר טבעי להציץ באתר כל עוד אנחנו כאן. במהלך התערוכה ניכנס אחת לזמן ונבדוק את הנתונים בזמן קרוב לזמן אמת. כך נראה איך אנחנו נתפסים דיגיטילית בזמן שאנחנו רואים ללקוחות את הלבן בעיניים.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *